1 week to go! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Rosel Sturkenboom - WaarBenJij.nu 1 week to go! - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Rosel Sturkenboom - WaarBenJij.nu

1 week to go!

Door: Rosel

Blijf op de hoogte en volg Rosel

17 Maart 2014 | Nederland, Maastricht

Nog een week te gaan en ik zit in het vliegtuig op weg naar Afrika.. Spannend maar ik heb er veel zin in!

We komen maandagavond 24 maart aan in Entebbe en reizen dan naar Kampala toe, waar we gedurende 9 weken zullen overnachten in het Edge House (op de campus). We hebben dan nog een week vrij voordat we beginnen op 31 maart.
Er staat al een safari op de boeg het weekend ervoor, met de andere studenten die al in Oeganda zijn. In totaal gaan we dan met zijn elven drie dagen naar het Noorden: Murchison falls National Park. Hier zullen we op safari gaan, naar de watervallen, boottocht maken etc. veel moois te zien dus!

Daarna zal het echte werk beginnen in het Mulago Hospital. Ik ga hier 8 weken kindergeneeskunde doen, samen met Marit. Ik zal twee weken op de Standfield unit(infectieziekten) staan, twee weken op Jeliffe C unit(kinderneurologie), 1 week op de Acute Care Unit, 1 week naar een andere ziekenhuis (wat primitiever) en twee weken op the Sickle Cell Unit. Veel zieke kinderen ga ik dus zien, wat ook wel heftig zal worden. Vrouwen die bevallen op de gang, ratten zie er rondlopen.. Ik ben erg benieuwd wat ik daar allemaal aan zou treffen.
Alle vaccinaties zijn inmiddels gehaald en de malariapillen liggen klaar om ingenomen te worden. De kruidvat is inmiddels ook al half leeggekocht met allemaal soorten medicijnen. Dus kleine kans om nu nog ziek te worden haha. Doktersspullen inclusief handschoenen, studieboeken, stethoscoop, reflexhamertje, ooglampje, knuffeltjes zijn ingepakt!
Bijna ready to go! Nog een week chirurgie hier in Maastricht en feesten dit weekend met vriendinnen;) "Afscheid" nemen moet je goed doen he haha!

• 17 Maart 2014 - 19:27

Antonet:

Nog een fijn feestweekend en alvast veel voorpret toegewenst, ik zal je verhalen gaan volgen!

Liefs, Antonet & de rest ;-)

• 20 Maart 2014 - 13:59

Irma Van Jaarsveld:

Leuk idee ,we gaan het lezen.
    Een goede reis!
    Lola gaat 11 april voor stage naar Parijs, zo'n 10-12 wk.

Groetjes van ons allemaal,
    Fam. van Jaarsveld

• 22 Maart 2014 - 15:44

Marjan Van Jaarsveld:

Rosel, geniet van de fijne start van je reis, de safari en de mooie beelden van Afrika.
    We wensen je veel succes toe met je stage, je komt vast met veel ervaring en indrukken naar Nederland terug.
    Goede reis !
    Marjan & fam.

• 23 Maart 2014 - 18:58

Marjam Luf:

Succes Rosel, geniet van het mooie Afrika.

• 23 Maart 2014 - 19:24

Paul Haty Mayon Irra En Tobias:

Hoi Rosel,

Dan is het zover.
    Veel succes en plezier in dat mooie Afrika.
    Ik krijg na het lezen van je bericht zin om er weer heen te gaan.
    Het zal je verrijken.
    Geniet in hoofdletters!

groetjes van de van der Kleitjes

Paul

• 27 Maart 2014 - 23:49

Ans Sturkenboom:

Hallo Rosel,

geniet de komende week van je vakantieweekeinde en de safari! Dat zal al een hele ervaring zijn. Daarna het goede werk in het kinderziekenhuis. Ik wens je een goede en leerzame periode toe!

groetjes,
    Ans Sturkenboom